onsdag 5. november 2008

Miss



Miss er "min". Jeg falt så pladask for denne svarte skjønnheten da hun flyttet inn på jobben. Og da barna var små og bodde i en pappeske i båten fikk jeg lov til å titte og kose så mye jeg ville. Den første gangen kom hun bort for å se hva jeg gjorde, deretter lå hun bare og så på et lite stykke unna. Hun var så tillitsfull at hjertet mitt smeltet.





Da vi dro hjem fra jobben hadde jeg ikke transportburet med meg, siden ting skjedde på bare en halv arbeidsdag. Så esken med kattunger ble satt bak i bagasjerommet og Miss ble satt bak i bagasjerommet og så dro jeg beskyttelsestrekket over. Men Miss hadde ikke tenkt å bli bak hos barna. Hun kom foran og la seg på benplassen til passasjersetet foran og lå rolig der mens jeg kjørte. Har vel aldri kjørt så pent noen gang... ;-)



Vel hjemme godtok hun fort at dette var hennes nye hjem. Etter halvannen uke kjørte matfar henne til vet'en, hvor hun ble scannet for chip. De fant ingen så hun ble sterilisert, chippet og vaksinert. Vet'en estimerte henne til bare ett år gammel og mye tyder på den klassiske "liten og søt i fjor, ikke fullt så søt i år. Og spesielt ikke om hun skal ha kattunger", evt "nå drar vi på ferie, katten klarer seg alltids". Jeg har så vondt av henne for det hun har gått gjennom.



Miss aka "Missa mi" er en litt snål pus. Hun liker å være i nærheten av oss voksne, men liker ikke å sitte hos oss eller på oss. Litt avstand er best. Der Gunnar elsker å komme opp i senga trives hun best på gulvet en meter unna. Men hun er sjelden langt unna.



Miss blomstret litt opp når barna flyttet. Antagelig ble det for mye for henne å få barn og i tillegg skulle klare seg selv. Så nå flyr hun ute så ofte hun kan. Hun har katteluke i verandadøra som står på "inn", så vi må selv slippe henne ut. Men det er best sånn, så ikke Gunnar stikker ut. Etterhvert kommer han til å få gå ut også. Katteluken har magnet så ikke fremmede katter kan komme inn også.





Ellers elsker Miss vannfontenen sin. Den står i stua, og hun legger seg ned for å drikke. Best er det der vannet renner. Da kan hun drikke i flere minutter i strekk. Vektmessig ligger hun fint an, lang og slank. Det er vel all jaktingen som gjør det.

1 kommentar:

swimzy sa...

miss er såå nydelig og så heldig som fant deg:-D